Сучасний яблуневий сад повинен бути прогресивним та перспективним. Це стало головним правилом для засновників ТОВ «Макарівські сади», площі якого розташовані у Фастівському районі на Київщині. Власне, поки що засновники підприємства лише розпочинають формувати сад інтенсивного типу, розраховуючи, що за кілька років він даватиме щедрі врожаї якісних плодів. Водночас на підприємстві активно працюють над розвитком власного переробного виробництва, де виготовляють соки прямого віджиму. Про це повідомляє techhoriculture, пише agronews.ua.
Читай нас також у Viber та Telegram.
Ідея зайнятися садівництвом свого часу стала результатом тісної співпраці з виробниками-аграріями. ТОВ «Макарівські сади» належить до групи компаній CASPIT, що, серед іншого, спеціалізується на виробництві добрив. Партнерство із сільськогосподарськими підприємствами в напрямку реалізації засобів живлення зрештою спонукало до зацікавленості цією сферою, розповідає менеджер ТОВ «Макарівські сади» Олександр Філін.
Відтак, розглядаючи напрямки для бізнесу, обрали садівництво.
“Основним спрямуванням роботи однієї з наших компаній DUNGER, що працює на Рівненщині, є виробництво добрив для аграрних та спеціалізованих культур, декоративних рослин. В основному виготовляли базові добрива, а вже згодом почали розвивати функціональні спрямування – виробництво спеціальних добрив під певні види рослин. Зокрема й рідких добрив, що оптимальні для модифікації. До них можна додавати цинк, бор та інші елементи й застосовувати в садівництві. До того ж їх можна пристосовувати до потреб певного господарства. Власне, це й вказало нам шлях до сільськогосподарського бізнесу. До того ж ми цінуємо якісні натуральні продукти. Тому, крім садівництва, розпочали розвивати блок перероблення тієї продукції, яку вирощуємо. Адже це хороший майданчик для тестування її якості”, – розповідає Олександр Філін.
Обираючи культуру для вирощування, засновники нового садівничого підприємства зупинилися саме на яблуках, що є звичними та поширеними для нашої країни. Вагомим аргументом на користь саме яблуневого саду стали й перспективи подальшої реалізації врожаю та продукції з нього.
Новий сад розпочали формувати на місці колишніх яблуневих насаджень, придбавши п’ятдесят гектарів саду у Фастівському районі. Сад вирішили реконструювати поступово, однак кардинально. На оновлених площах змінюватимуть усе, починаючи з висаджування нових дерев і завершуючи встановленням протиградової сітки та сучасної системи зрошування.
“Сад, який ми придбали, був, можна сказати, у задовільному стані. Тож, розробляючи план становлення нашого нового бізнесу, вирішили застосувати стратегію блокового оновлення площ. Тобто щороку будемо викорчовувати частину старих насаджень і висаджувати нові, що повністю відповідатимуть сучасним вимогам до промислового яблуневого саду.
Робимо все поступово. Наразі вже облаштували накопичувач для води місткістю 5 тисяч кубометрів. Фахівці компанії «ПрофПолив» встановили систему зрошування, де передбачена фертигація, чітка система дозування. У цьому напрямку тісно співпрацюємо також з компанією EFT GROUP. Зрошування саду – це важливо, тому ретельно все розраховуємо та облаштовуємо зонований полив, – зазначає представник ТОВ «Макарівські сади».
Втілювати радикальні зміни в саду розпочали лише рік тому. Навесні 2025-го у «Макарівських садах» планують засадити перший оновлений блок саду площею 7,5 гектара. Це й стане своєрідною «точкою відліку» для подальшого оновлення. Якісний садивний матеріал сортів Джонаголд та Айдаред придбали у компанії EFT GROUP. Обрали саме ці класичні сорти з огляду на те, що вони – зрозумілі споживачам та оптимально придатні для перероблення. У майбутньому висаджуватимуть також не менш популярний нині сорт Гала.
Ґрунти на площах саду потребують підживлення, для цього застосовують в основному добрива власного виробництва, модифіковані для застосування в саду. Захист саду від шкідників та хвороб забезпечується за допомогою оригінальних засобів від провідних виробників.
“Сад – це довгий процес, і для успіху справи потрібна багаторічна стратегія. З огляду на це ціна експериментів у саду може бути досить високою, і негативний вплив даватиметься взнаки протягом кількох років. Саме тому намагаємося не використовувати аналогів, а захищати сад лише з допомогою оригінальних препаратів. Хочемо, щоб урожаї були високими – не менше 60 тонн з гектара. І робимо все, аби цього досягти”, – розповідає Олександр Філін.
Ще одним важливим фактором є підбір персоналу. На підприємстві вже зібрали базовий колектив, знайшли сезонних працівників для проведення обрізування саду та підготовки площ для нових насаджень. Наразі старий сад є своєрідною тренувальною базою, на якій працівники навчаються доглядати за деревами. Надалі ж досвідчені фахівці з основного складу контролюватимуть напрямки, до роботи за якими залучатимуть сезонних працівників.
Фактор придатності для перероблення став для підприємців визначальним, зважаючи на те, що вже зараз виробництво соків прямого відтискання є одним із напрямків діяльності групи компаній CASPIT. Наразі соки під ТМ «Най сік» виготовляють з урожаю придбаного саду. І водночас активно працюють на перспективу, вдосконалюючи рецептуру та виробничі процеси.
Виробництвом соків у компанії займаються близько півтора року. Розпочали працювати на орендованому виробництві, тим часом здійснюючи реконструкцію власних виробничих потужностей. Для цієї мети передбачили окрему ділянку неподалік саду.
“Це повністю нове виробництво, що цілком відповідає вимогам як української, так і міжнародної сертифікації. Вже побудували холодильник для зберігання сировини об’ємом 1000 тонн. Нині якраз поступово переміщуємо все обладнання у власні приміщення. Маємо устаткування для виробництва соку від відомої австрійської компанії Kreuzmayr Maschinenbau. Адже ми одразу націлювалися на те, що соки мають бути найвищої якості, і якщо вже їх робити, то робити, як для себе”, – каже Олександр Філін.
Рецептуру для виробництва соків прямого віджиму розробили у співпраці з Українським науково-дослідним інститутом садівництва НААН України. Попри те, що базовим соком залишається яблучний, «Макарівські сади» пропонують також соки-мікси з овочами – буряком, морквою, гарбузом. Випускають і соки з ягодами – малиною, смородиною.
Загалом у лінійці є вісім видів соку. Для кожного з них передбачене різне поєднання сортів яблук, щоб зрештою додана частина іншого продукту лише підсилювала основний смак яблучного соку.
У перспективі до лінійки соків мають намір додати ще кілька цікавих смаків, наразі це розробки на майбутнє. Сортове різноманіття розширюватимуть лише поєднанням із тими овочами та фруктами, які ростуть в Україні.
Овочі для соків поки що купують в інших виробників. Щоправда, нещодавно підприємці придбали земельну ділянку, на якій, можливо, згодом вирощуватимуть овочі для потреб власного виробництва. Та перед тим, як розпочати втілення цієї ідеї, прагнуть все чітко прорахувати й зрозуміти, чи буде це рентабельним. Адже новий напрямок потребує додаткових засобів та інвестицій.
Лабораторні дослідження поки що проводять на умовах підряду. Однак на новому виробництві згодом діятиме власна лабораторія. Це важливий аспект, адже у різні сезони яблука одного сорту мають різні характеристики та смакові якості. Змінюються вони й у процесі зберігання, і все це важливо врахувати у рецептах. Якість виробництва – це питання номер один, наголошує менеджер підприємства.
Сік ТМ «Най сік» можна придбати в українських торгових мережах. Цінова політика компанії передбачає дружнє ставлення до споживача, тому якісний продукт має прийнятну вартість.
“У цьому намагаємося тримати баланс. Адже працюємо для того, щоб споживач отримував натуральну преміальну продукцію за адекватну ціну. У цьому контексті хотілося б, щоб в Україні було більше можливостей популяризувати натуральні продукти, виробництво яких зазвичай локальне. Конкурси, народні дегустації були б цікавими і для виробників, й для споживачів. Ми проводили внутрішні дегустації, які допомогли зрозуміти, що подобається людям старшого віку, а що – молодшим, і це стало важливим аспектом, який врахували у виробничих процесах. Тож такі заходи за участі виробників могли б посприяти впізнаваності, що спонукало б споживача зважати не лише на ціни, а й на якість”, – вважає представник ТОВ «Макарівські сади».