В Україні ініціюють зміни щодо ліцензування пального для аграріїв. Про це заявив міністр аграрної політики та продовольства України Роман Лещенко, повідомляє agronews.ua.
Щодо ситуації, яка склалася у сфері державного контролю за обігом пального, то в листопаді 2018 року Верховна Рада ухвалила Закон, суть якого в тому, що підприємства, які зберігають та закуповують пальне, мають отримати ліцензії на таке зберігання. Аграрії, як одні з основних покупців пального, також були включені до цієї системи контролю.
Законом було передбачено обов’язок сільгоспвиробників до 1 березня 2020 року отримати ліцензію для зберігання пального для потреб власного споживання.
«Нажаль, за різних об’єктивних причин, зокрема технічних, а також слабкої комунікації між державною та бізнесом – значна кількість аграріїв не встигла отримати ліцензії до 1 березня 2020 року, а отримали їх пізніше. Розповсюдженість цього факту виявили контролюючі органи, розпочавши перевірки суб’єктів господарювання щодо дотримання норм законодавства щодо регулювання обігу пального», – повідомив міністр.
У разі, якщо за первинними документами податкові органи бачать, що 1 березня 2020 року аграрій купував пальне, а ліцензія на зберігання була відсутня – вони трактують це як зберігання пального без наявності ліцензії, незалежно від того, чи є у аграрія ліцензія на момент перевірки, чи її нема.
Законом передбачена висока відповідальність – штраф 500 тисяч гривень за зберігання пального без ліцензії, або реалізацію пального за наявності ліцензії лише на зберігання пального для власних потреб.
«Аграрії надають численні скарги на інші складнощі та значну бюрократію, з якими вони стикаються під час проходження відповідних перевірок, а також необхідності надання великої кількості документів на запити податкових органів. Така ситуація не сприяє розвитку агропромислового комплексу»,- коментує Лещенко.
✅ Наразі відомо, що міністр Мінагрополітики терміново ініціює створення робочої групи із залученням аграріїв та представників Мінфіну і Державної податкової служби для оперативного вирішення проблеми та знаходження компромісного варіанту виходу із кризової ситуації, що сталася у сфері державного контролю за обігом пального.
«Також я буду особисто наполягати на тому, щоб всім аграріям, котрі на момент перевірки отримали ліцензії, були скасовані штрафи за її несвоєчасне отримання. Крім того, вважаю за необхідне встановити нормативи витрат палива на гектар, при дотриманні яких документальні перевірки взагалі повинні бути скасовані», – резюмував він.
Нагадаємо, Всеукраїнський Конгрес Фермерів вимагав звільнити сільгоспвиробників від необхідності отримання ліцензії на зберігання палива і замінити її на просте декларуванням місць та ємностей зберігання. І також зменшити штраф за зберігання пального без подання такої декларації.