Судна, пов’язані з найбільшим російським зернотрейдером, відправили тисячі тонн вкраденого українського зерна світовим покупцям, використовуючи складну систему фідерних суден і плавучих кранів. Про це повідомляє ЦТС, пише agronews.ua.
Відповідно до корпоративних та юридичних документів, ці судна пов’язані з компаніями, контрольованими російським бізнесменом, який володіє ТОВ «Торговий дім РІФ», найбільшим експортером зерна в рф та великим гравцем на світових ринках зерна.
Згідно з розслідуванням, переміщення вкраденого українського зерна з Криму до світових покупців відбувається наступним чином — флот малих суден переправляє контрабандне зерно, як правило, з кримського порту Севастополя, на більші вантажні судна, які чекають у морі, де вони перевозять свої вантажі за допомогою суден, обладнаних кранами. Потім ці більші судна вирушають в плавання до портів призначення.
Такі морські перевезення можуть приховати справжнє походження вантажів з суден, яких покупці могли б уникати, якби підозрювали, що зерно прибуло з окупованої росією східної України.
Трансфери дозволяють уникнути заходу в Севастополь великих суден, які легко розпізнати в порту або по супутникових знімках. Іноді вкрадене українське зерно змішують із російським, щоб ще більше приховати походження вантажу.
«Це відмивання пшениці, — сказав керівник стамбульської компанії Bosphorus Observer, незалежної консалтингової фірми з відстеження суден Йорук Ісік. — Воно дуже ускладнило відстеження».
Нагадаємо, влітку через країни Близького Сходу пройшли 87 суден-зерновозів із викраденим зерном з України. Зокрема, у ліванському порту Тріполі спочатку прийняли суховантажне судно Laodicea, потім, після звернення українського посольства, наклали на нього арешт, але вже наступного дня, 3 серпня, суд зняв арешт, і судно вирушило, імовірно, до Сирії. Лише у серпні поточного року з Севастопольському порту в окупованому росією Криму було відправлено 115 тис. тонн зерна, вивезеного з тимчасово окупованих українських територій.
Також росія почала виводити судна, що вивозять крадене українське зерно з портів окупованого Криму, та оформлювати їх на інших власників.