Найближчими роками українські виробники ягід та літніх фруктів будуть відчувати конкуренцію не тільки в розпал традиційного сезону продажів. Заробляти на преміальній ціні на початку сезону з кожним роком теж буде все складніше, через збільшення на вітчизняному ринку не тільки вітчизняних, а й іноземних гравців, пише Інфо-Шувар.
«Вподобання українських споживачів дуже швидко змінюються, ще 3-4 роки тому, не завжди можна було знайти суницю чи лохину на полицях українських супермаркетів. В цьому році, ще з березня, в терміналі ринку «Шувар» ми бачимо майже ввесь асортимент літніх фруктів та ягід, від персиків до лохини. Наявність такої продукції свідчить лише про одне – на неї є попит. Це підтверджують і динаміка, і обсяги імпорту цієї продукції, вони швидко зростають взимку та в першій половині весни. Це дуже важлива інформація для українських виробників, які планують заробляти на преміальній ціні на початку сезону. Іноземні трейдери теж постійно стежать за нашим ринком і будуть намагатися заробляти на змінах споживчих звичок українців. Але патріотизм українських споживачів буде завжди на стороні місцевої продукції, звісно, якщо вона не буде програвати по якості імпортним ягодам та фруктам»,- каже Тетяна Гетьман, керівник департаменту «Аналітика» ОРСП «Шувар» – найбільшого в Західному регіоні гуртового ринку сільгосппродукції, під час виступу на міжнародному форумі S-Fruit Transformation, який розпочав роботу 2 квітня 2019 року у м. Київ.
За даними пані Гетьман, дефіцит якісної ягоди та кісточкових – глобальна проблема, яка є актуальною для України, навіть, в сезони з доволі великим місцевим виробництвом. В минулому сезоні, Україна імпортувала 26,5 тис. тонн кісточкових, хоча, ціни на місцеву продукцію, за словами українських фермерів, були незадовільні. Такий показник імпорту всього на 7% нижчий від середнього обсягу імпорту за останні 4 роки. Низькі ціни не дозволили українським фермерам збільшити і експорт, по всіх головних видах свіжих ягід, в порівнянні з 2017 роком, зовнішні продажі суттєво знизились. Все це свідчить про те, що в Україні недостатньо якісних ягід та фруктів і саме в цьому полягає головний потенціал розвитку для вітчизняного виробника не тільки назовні, а й на внутрішньому ринку.
«Сучасний український споживач, коли купує фрукти чи ягоди, більше дивиться на якість, ніж на ціну. На ОРСП «Шувар», в розпал сезону, діапазон цін на цю продукцію є досить широким, якісна черешня, суниця чи персики в 2018 році продавались в 1,5 рази дорожче від продукції 2 сорту», – пояснила Тетяна Гетьман.