Бізнес-спільнота України не підтримує запропонований Міністерством інфраструктури проект наказу про порядок списання вантажних вагонів . Про це повідомила пресслужба Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА), пише agronews.ua.
«За розрахунками експертів Комітету з логістики ЄБА, в разі прийняття наказу, парк вантажних вагонів може скоротитися на 39% до 2028 року і, відповідно, становитиме приблизно 106 тис. Вагонів. Таким чином, буде списано понад 67 тис. Вантажних вагонів. Експерти асоціації прогнозують, що для заміщення такої кількості вагонів бізнесу доведеться витратити більше ніж 93 млрд грн », – йдеться в повідомленні.
Відзначається, що представники бізнесу побоюються істотних проблем із забезпеченням перевезень, адже парк вантажних вагонів виявиться в дефіциті, в результаті чого частина вантажів буде перенесена на альтернативні види транспорту, що негативно вплине на діяльність «Укрзалізниці».
«До того ж, згідно з нормами Наказу, УЗ доведеться списати 62% піввагонів і 100% зерновозів (більше 11 тис. Од.) Зі свого рухомого парку протягом наступних 8 років. А значить кошти, які було б доцільно використовувати на оновлення інфраструктури та локомотивного парку, доведеться перенаправити на оновлення парку вантажних вагонів », – уточнюється в повідомленні.
Виходячи з усього вищесказаного, відзначається в повідомленні, бізнес має суттєві застереження щодо введення обмежень на термін експлуатації вантажних вагонів, адже це може призвести до гострого дефіциту вагонів і зростання цін на вагони з подальшим негативним впливом на економіку України.
Промислові та аграрні підприємства будуть змушені інвестувати в оновлення вагонного парку, а не зосереджуватися на важливіших напрямках.