НОВИНИ

Популяризація українських продуктів є найкращий спосіб у боротьбі з імпортом,- Качка

05.05.2020 14:32
https://agronews.ua/

Більше 6 мільярдів свіжих помідорів ми з’їдаємо за рік. Якщо серйозніше – то близько 1 мільйона тон. З них понад 300 тисяч тон вирощено в теплицях (закритий ґрунт) і понад 600 тисяч тон вирощено на українських полях і городах (відкритий ґрунт). Про це повідомив на своїй Facebook сторінці Тарас Качка, заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, пише agronews.ua.

“Також ми імпортуємо 71 тисячу тон (у 2019 році). Ну і експортували 9 тисяч тон минулого року. Тобто імпорт помідорів складає лише 7 відсотків від внутрішнього ринку”,- сказав Качка.

Він додав, що огірків ми споживаємо 600 тисяч тон. 320 тисяч тон – тепличні, та 250 тисяч тон з відкритого ґрунту. Імпортних огірків ми з’їдаємо 17,5 тисяч тон. Лише 3 відсотка спожитих в Україні огірків – імпортні.

“То ж чому нам вам може видатися, що в нас аж таке засилля імпорту: По-перше – через сезон. Березень-квітень – це час, коли до нас доїжджає товар з Балкан (особливо це стосується молодої капусти), Туреччини, Іспанії і подеколи навіть північної Африки (Марокко). Це не пов’язано з економікою – лише з кліматом і логістикою. До речі кияни – коли ви купували чи невдовзі купуватимете овочі на ринку, то скоріше всього це перепродаж овочів з троєщинського оптового ринку, обсяги якого достатньо великі, аби бути місцем дистрибуції і імпортних овочів”,- підкреслив Качка.

Тарас Качка зазначає, тому в цей період навіть базарні овочі можуть бути імпортні. І тут виявляється головна особливість помідорно-огіркової економіки – структура продажів. Головним каналом не лише роздрібної, але і оптової торгівлі овочами в Україні є ринки. Які були закриті на карантин (і дуже добре що вже відкриті).

“Останні роки вітчизняні виробники активно розширюють свою присутність на полицях супермаркетів. І зараз в супермаркетах здебільшого є вибір між імпортом і місцевим товаром, а за кілька тижнів місцеві овочі повністю витіснять імпорт”,- прокоментував Качка.

Він наголосив, тим не менш супермаркет і далі є складнішим каналом реалізації. Тому, що супермаркет більш вимогливий щодо обсягу партій, гомогенності якості, пакування, супровідних документів та фінансових умов. Базари ж гнучкі для продавців будь-якого типу. І особливо для малих і мікро виробників.

“Парадоксально, але для виробника часто продаж до мереж супермаркетів є рівнозначним експорту. Тому найкращий спосіб боротися з імпортним помідором – це популяризувати український помідор в світі”,- підсумував Тарас Качка.


Читай нас також у Viber та Telegram, поширюй новину на своїй сторінці:
Поширити: