Олександр Марюхніч: “Якщо прагнеш змін – почни з себе”   Ринок зерна України: від експорту сировини до готової продукції     Як захистити врожай ріпаку озимого? Поради спеціаліста   VELES AGRO – український бренд європейської якості підкорює «Битву Агротитанів»     VELES AGRO ТЕХНІКА, ЩО ЛАМАЄ СТЕРЕОТИПИСубсидування - найбільш поширений шлях підтримки державою агрострахування в світіІсторія агроуспіху: DuPont PioneerЗахистити зібраний врожай від гризунів допоможуть ефективні родентициди від Групи компаній UKRAVITАнна Бабіч: Аби вижити в умовах непередбачуваного ринку, агрокомпаніям варто зрозуміти "силу багатьох"Компанія МАЇС презентувала оновлену лінійку гібридів кукурудзи під час семінару на ЧеркащиніАграрію важливо раціонально використовувати пестициди та агрохімікати для збереження власного врожаюПерепади температури негативно вплинули на майбутню врожайність пізніх ярих культурЗворотній зв’язок із фермером: Група компаній UKRAVIT взяла активну участь у Днях поля по всій території УкраїниРинок м'яса в першому півріччі продемонстрував зростанняЯк обрати оптимальний протруйник?ТОП-7 фактів про сільське господарство ШвейцаріїКомпанія DuPont Pioneer Україна представила результати агрономічних дослідів кукурудзиСтрахування озимих культур від осінньої посухи – додаткова гарантія стабільностіІталія на смак: ТОП-6 найкращих фермерських ринківПравда про садівництво: як створити прибутковий бізнес?Без агрострахування неможливо отримати доступ до кредитування Як найкраще підготувати землю до весняної посівної Угорський досвід для українського АПК ДПЗКУ вже заготовила 2,5 млн тонн збіжжя з початку 2016/2017 МР Генетика як рушій прогресу Як обрати надійного страхового партнера 

Як МСБ стати партнером світових корпорацій: п'ять успішних прикладів

23 жовтня 2017
Переглядів:
598
1508750206898.jpg

Угорський фермер Янош Туроцкі майже 20 років вирощує насіння кукурудзи для насіннєвого заводу DuPont Pioneer. Для того, щоб стати партнером одного з найбільших в світі виробників насіння з центральним офісом в США, підприємцю довелося постаратися. Він змінив технологію виробництва насіння відповідно до вимог DuPont Pioneer, а також розщедрився на суперсучасну сільгосптехніку та обладнання. Сьогодні підприємець вирощує кукурудзу для угорського заводу компанії на 500 га, ретельно дотримуючись вимог в частині зрошення грунту, а також просторової і тимчасової ізоляції. За словами фермера, така співпраця приносить стабільний прибуток до € 1 тис. з гектара.

Українські фермери масово похвалитися співпрацею з глобальними виробниками не можуть. І причин тому кілька: в гонитві за високим урожаєм чого б то ні було виробники схильні порушити технологію виробництва, заощадити на ресурсах, роблячи ставку не на якість, а на кількість. Але в будь-якому правилі є винятки.

LIGA.net дізнавалася, чи є шанс у українських фермерів і невеликих підприємців з інших сфер стати партнерами транснаціональних компаній.

Фермерам на замітку

Як розповів власник фермерського господарства Ранок в селі Кохані Запорізької області Сергій Катречко, який вже п'ять років вирощує насіння для українського заводу DuPont Pioneer, з пропозицією про співпрацю до нього прийшли самі представники компанії. "Вимоги компанії DuPont Pioneer до партнерів по вирощуванню схожі у всіх країнах. Наші партнери повинні володіти сучасними технологіями землеробства, мати можливість організувати велику кількість робочих для ручної роботи в полі. У більшості випадків ділянки гібридизації компанії Pioneer стають рентабельною культурою в сівозміні", - говорить директор виробничого комплексу DuPont Pioneer Стасі Насіння Сергій Комар.

Однією з головних вимог компанії було те, щоб в господарстві не було іншої кукурудзи (щоб гібриди не переопилялися), додає Катречко. "Плюс їм дуже сподобалося те, що з початку співпраці на полях мого господарства вже було встановлено зрошення", - розповідає фермер. За словами Катречко, в минулому році йому за допомогою DuPont Pioneer вдалося збільшити площі під зрошенням - фермер купив ще одну установку. "Зазвичай передоплата за насіння проводиться в два етапи, а на моє прохання компанія виплатила мені всю суму цілком в листопаді. Так я придбав установку, і до весни вже все було готово до роботи", - розповідає він. Тепер під зрошенням у ФГ Ранок 500 га землі. Фермер зізнається, що в рамках роботи з DuPont Pioneer розширює площі посіву їх гібридів кукурудзи, яку чергує з пшеницею: "В минулому році було 150 га, в цьому вже 225 га, якщо буде ще масив землі, який можна зрошувати, розширювалися б і далі . Мені дуже зручно, що для DuPont Pioneer кукурудзу прибираємо на початку вересня при високій вологості 25-30%, я відразу після збору висіваю пшеницю".

Про прибуток Катречко вважав за краще не говорити, але, за його словами, в DuPont Pioneer фермерам ставлять план по врожайності. Наприклад, наш співрозмовник повинен був зібрати 3,1 т насіння з 1 га. За виконання плану фермеру сплачується стільки, як за 13 т звичайної товарної кукурудзи плюс 10%  надбавки за насінництво.

Співпраця з DuPont Pioneer - не єдиний спосіб стати партнером міжнародної корпорації для маленьких аграріїв. Активно співпрацюють з фермерами підрозділи рітейлера METRO в рамках запущеного в минулому році тільки в Україні проекту Фермове. Рітейлер закуповує в українських фермерів овочі і зелень для реалізації на своїх полицях. "Для того, щоб стати учасником проекту необхідно мати документацію, що підтверджує якість товарів, дотримуватися технології вирощування та транспортування овочів і фруктів, тобто - відповідати всім європейським стандартам якості", - говорить Олена Штанько, менеджер з управління категоріями товарів Овочі та Фрукти МЕТРО Кеш енд Керрі Україна. За рік роботи кількість партнерів зросла вдвічі - з 30 приватних підприємств по всій Україні в 2016 році до 70 фермерських угідь. "Така співпраця приносить вигоду обом сторонам. Для постачальників - це професійна підтримка METRO в сфері підготовки продукції до продажу - калібрування, сортування, фасування і доставка товарів в торгові центри METRO. При цьому фермер отримує без затримок живі гроші", - розповіла Штанько. Для самого рітейлера ж вигода - в постійно підтримуваному асортименті - в сезон близько половини плодоовочевої продукції закуповується у фермерів.

Ще одна можливість співпраці з транснаціональними компаніями - виробництво якісного молока у фермерських господарствах. Таку сировину з руками відірвуть переробники. "У свої партнери ми беремо і великих виробників, і сімейні фермерські господарства. Головне - їх готовність розвиватися і орієнтація на високі стандарти якості. Зі свого боку - ми завжди надаємо експертну підтримку ", - розповіла Світлана Жаглова, менеджер відділу закупівель молока компанії Данон в Україні. Сьогодні український Данон вже працює з трьома кооперативами, які об'єднують 27 сімейних ферм.

 

Є можливість співпрацювати фермерам і з пивоварами. Євген Шевченко, генеральний директор Carlsberg Ukraine, розповів про досвід співпраці компанії з малими і середніми фермерами в частині закупівель пивоварного ячменю. Компанія попередньо укладає форвардні контракти з переробниками - виробниками солоду. "Дана нишева культура дає можливість отримати прибуток не стільки від кількості, скільки від якості і ексклюзивності товару. При цьому, для великих холдингів культура не цікава через особливості її збуту. Готовність фермерів надавати якісний товар в потрібних обсягах дозволяє нам використовувати саме український продукт , а фермерам - отримувати стабільні замовлення і розвиватися ", - розповідає він.

А якщо не агро

Нескладно, як стверджують представники великого бізнесу, потрапити в список партнерів і не фермерам. Зокрема, як розповів Олексій Калініченко, менеджер з комунікацій Філіп Морріс Україна, 84% всього пулу контрагентів тютюнового гіганта - українські підрядники. "Це 400 партнерів з сукупним обсягом замовлень $ 41 млн. За минулий рік кількість вітчизняних підрядників у нас виросла на 11%. У 2016 році ми підписали контракти з 42 новими локальними компаніями, в 2015 році нових українських постачальників було 30", - говорить він. За словами Калініченка, компанія також працює з фрілансерами через українську фріланс-біржу. "Локалізація підрядних замовлень - значить більше грошей місцевому бізнесу плюс відчутний економічний ефект для корпорації. Ми отримуємо найкращі ціни в порівнянні з іноземними постачальниками", - пояснив він.

Підтверджує ці слова і Євген Шевченко, генеральний директор Carlsberg Ukraine. "Співпраця з тією чи іншою компанією постачальника або інших партнерів регулюється тендерної політикою. Будь-який гравець ринку, незалежно від масштабу його бізнесу, може працювати з нашою компанією, за умови виконання якісних, кількісних і цінових вимог, зазначених в тендерному завданні", - розповідає він.

Для того, щоб стати підрядником міжнародної компанії, говорить Калініченко, важлива здатність підрядника проявити ініціативу і не боятися сміливих рішень особливо в критичній ситуації. "Кожен партнер у співпраці - фахівець на своєму ринку. Ми не можемо знати всього, що знає підрядник, тому готові прислухатися, якщо пропозиція переконлива і аргументована. Від цього виграє кожна сторона", - говорить Калініченко і додає, що якщо підрядник влаштовує компанію, то він залишається партнером для неї надовго.

За матеріалами LIGA.net

 

 

23 жовтня 2017 12:24
переглядів:
598
Додати коментар
Содержание этого поля является приватным и не предназначено к показу.

остані коментарі

Анонси