Аграрію важливо раціонально використовувати пестициди та агрохімікати для збереження власного врожаюПерепади температури негативно вплинули на майбутню врожайність пізніх ярих культурЗворотній зв’язок із фермером: Група компаній UKRAVIT взяла активну участь у Днях поля по всій території УкраїниРинок м'яса в першому півріччі продемонстрував зростанняЯк обрати оптимальний протруйник?ТОП-7 фактів про сільське господарство ШвейцаріїКомпанія DuPont Pioneer Україна представила результати агрономічних дослідів кукурудзиСтрахування озимих культур від осінньої посухи – додаткова гарантія стабільностіІталія на смак: ТОП-6 найкращих фермерських ринківПравда про садівництво: як створити прибутковий бізнес?Без агрострахування неможливо отримати доступ до кредитування Як найкраще підготувати землю до весняної посівної Угорський досвід для українського АПК ДПЗКУ вже заготовила 2,5 млн тонн збіжжя з початку 2016/2017 МР Генетика як рушій прогресу Як обрати надійного страхового партнера 

Аграріїв не влаштовує порядок розподілу дотацій

03 березня 2017
Переглядів:
576
18_31.jpg

Громадські організації АПК звернулися до Міністра аграрної політики та продовольства України Тараса Кутового з проханням внести зміни до Порядку розподілу бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції у 2017 році.

Відповідний лист підписали: Всеукраїнська Аграрна рада, ГС «Аграрний союз України», «Українська аграрна конфедерація», «Український клуб аграрного бізнесу», «Союз птахівників України», Асоціація «Свинарів України», Асоціація виробників молока України.

На думку підписантів, у постанові Кабміну залишилася ціла низка проблем та суперечностей нормам чинного законодавства, що грубо порушують права та законні інтереси сільгоспвиробників. Найбільше заперечень у сільгосптоваровиробників викликали положення, якими передбачається, що розрахунок бюджетної дотації повинен здійснюватися пропорційно до сплачених сільгоспвиробниками сум ПДВ за всіма видами діяльності з виробництва сільськогосподарської продукції. Це призводить до того, що сільгоспвиробники, які здійснюють дотаційні види діяльності поряд з виробництвом рослинницької продукції,  а такі виробники складають більшість, фактично будуть позбавлені можливості отримати дотацію зимою і весною 2017 року.

«Однією з ключових особливостей здійснення діяльності з рослинництва  є її сезонний характер, що полягає у часовому розриві між вкладенням ресурсів та отриманням доходів від реалізації рослинницької продукції. В першому півріччі обсяг постачання продукції рослинництва є вкрай низьким, але в той же час виникає необхідність в закупівлі насіннєвого матеріалу, паливно-мастильних матеріалів, добрив, послуг з обслуговування техніки. Внаслідок цього у сільгосптоваровиробника виникне податковий кредит, проте не виникатиме податкових зобов'язань через відсутність постачання протягом тривалого періоду вирощеної за допомогою придбаних товарів/основних фондів продукції рослинництва», - наголошується у листі.

Переважна більшість сільгосптоваровиробників здійснює діяльність одночасно як у галузі тваринництва, так і рослинництві. Тобто зобов'язання, отримані від продажу тваринницької продукції у першому півріччі будуть зменшуватися на весь отриманий ним «рослинницький» податковий кредит, в тому числі при закупівлі насіння, паливно-мастильних матеріалів, засобів захисту рослин тощо, які використовувалися в рослинництві. Таким чином відповідний сільгосптоваровиробник згідно затвердженого Порядку розподілу бюджетної дотації буде позбавлений права на отримання бюджетної дотації, оскільки об'єм зобов'язань від тваринництва в більшості випадків буде меншим сукупного податкового кредиту, отриманого під час виробництва всіх видів аграрної продукції.

У рамках дії спеціального режиму ПДВ такої проблеми не виникало, оскільки сільгосптоваровиробник спрямовував на спецрахунок всю різницю між сукупним податковим кредитом та податковими зобов'язаннями за всіма видами діяльності, пов'язаними з виробництвом сільськогосподарської продукції, незалежно від часу їх виникнення – лімітів на суми, сплачені в рамках спецрежиму за звітний період (місяць), не існувало. Натомість в рамках діючої моделі встановлюється місячний ліміт на виплату дотації. В результаті, сільгоспвиробники, що здійснюють діяльність з виробництва як рослинницької так і тваринницької продукції, в першому півріччі не отримають дотацію в принципі, а в другому, коли суми сплаченого ПДВ різко зростуть, будуть отримувати лише невелику частку від сплаченого через наявність ліміту на суму дотації, що сплачується кожного конкретного місяця.

Така ситуація, на думку профільних асоціацій, може призвести до тяжкого фінансового становища у малих та середніх господарствах, які найчастіше не мають власних елеваторних потужностей і відчувають гостру нестачу обігових коштів, що змушує їх продавати урожай відразу після його збирання, в той час як великі підприємства мають можливість реалізовувати відповідну продукцію протягом всього року, таким чином згладжуючи піки із сплати ПДВ і відповідно маючи можливість отримувати дотацію відповідно до затвердженого Порядку протягом всього року.

У листі також зазначається, що критиковані норми Порядку суперечать положенням чинного законодавства. Відповідно до вимог пункту 51 Перехідних положень Податкового кодексу України, з 1 січня 2017 року до 1 січня 2022 року платники - сільськогосподарські товаровиробники, внесені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", у порядку та строки, встановлені цим Кодексом, подають податкову декларацію з податку на додану вартість з додатком, у якому зазначають розрахунок податкових зобов’язань позитивної різниці між сумою податкових зобов’язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду з цього податку за результатами діяльності за операціями, визначеними статтею 16 Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", протягом звітного (податкового) періоду, а також розрахунок питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів (місяців).  Таким чином, базою для розрахунку розміру дотації є не сума сплаченого ПДВ за всіма видами діяльності, а різниця між податковими зобов'язаннями і податковим кредитом за дотаційними видами діяльності. Тому прив’язка розрахунку суми бюджетної дотації до сплаченої суми ПДВ є безпідставною, звужує права сільгоспвиробників та суперечить вищенаведеним нормам законодавства.

Галузеві асоціації закликали Міністра аграрної політики та продовольства невідкладно ініціювати підготовку проекту постанови Кабінету Міністрів України про внесення змін до Порядку, залучивши до участі у його розробленні представників провідних громадських організацій аграріїв.

 

03 березня 2017 12:12
переглядів:
576
Додати коментар
Содержание этого поля является приватным и не предназначено к показу.
  • Адреса страниц и электронной почты автоматически преобразуются в ссылки.
  • Строки и параграфы переносятся автоматически.

Подробнее о форматировании текста

остані коментарі