Генетика як рушій прогресу Як обрати надійного страхового партнера Не на словах, а на ділі: як досягти найкращих показників висівання Гібриди кукурудзи Pioneer® показали високі результати у конкурсі врожайності США Китайці заходять на ринок насіння України Як змінити ставлення аграріїв до страхування Українські гібриди кукурудзи підкорюють Білорусь Як посієш – те й пожнеш, або як забезпечити якість посівної Юридичний аудит прав на землю: як підготуватися та чого очікувати Поки грім не вдарить, або ситуація на ринку агрострахування Агрострахування: що стримує ринок з мільярдним потенціалом? Вітчизняних аграріїв необхідно привчати до агрострахування Іспанські можливості для українського бізнесу летимо на світові бізнес-події Ольга Трофімцева: "Аграрна галузь ще дасть жару!" День відкритих дверей на DuPont Pioneer Готуй сани влітку, або як мінімізувати ризики від втрати посівів озимих Фермери підтримали Івана Слободяника в роботі на посаді гендиректора Укрдержфонду Новий формат: семінар-квест компанії "Маїс" Страхувати по-новому?Аграріям запропонували новий страховий продукт Програма страхування для постачальників засобів захисту рослин (ЗЗР) Ольга Трофімцева: "Аграрна галузь ще дасть жару!" Програма страхування для постачальників засобів захисту рослин (ЗЗР) МАЇС подовжила членство в АСТА Українські аграрії майже не використовують інструмент страхування посівних площ Летимо до Нідерландів: у пошуках нових бізнес-контактів Дмитро Сімашко: «За кілька років помпезно відкриємо ринок деградованих неродючих земель і будемо намагатись її продати будь-кому» Як зробити ділову поїздку максимально вигідною: ТОП-6 корисних лайфхаків Співпраця задля інновацій: відбулася зустріч представників Компанії МАЇС та Сингенти Ділова подорож підприємця: як все організувати? Жнива: як отримати максимум вигоди від ділової подорожі за кордон? Володимир Юдін: Застрахувати свої посіви від наслідків погодних катаклізмів повинен кожен відповідальний фермер Олексій Пищик: Фермерам, які вирішили придбати сільгосптехніку в лізинг, необхідно зробити це вже сьогодні Агропідприємці зможуть заробляти на авіаперельотах разом з AIR FRANCE KLM Крила Вашого бізнесу: AirFrance-KLM пропонує агропідприємцям ексклюзивні умови Страхування без страху: найбільший швейцарський перестраховик Swіss Re представив у Києві стратегію розвитку агровиробництва в Україні Компанія «Маїс» підтримує проект унікального Німецько-українського аграрного демонстраційного і навчального центру Андрій Ярмак: Виробникам м’яса потрібно шукати нові ринки збуту своєї продукції Надійна гідравліка для українських аграріїв Олексій Пищик: Лізингові компанії активно підключаться до держпрограми з підтримки фермерів, що компенсує придбання сільгосптехніки Агрострахування дозволяє фермеру утриматися «на плаву» в критичній ситуації Алекс Ліссітса: Змінити ситуацію в аграрній галузі «косметичними ремонтами» не вийде "Українська аграрна платформа-2016" навчає малий та середній агробізнес виходу на експортні ринки Як правильно страхувати агроризики VERSATILE TORUM 750: вигідний зернозбиральний комбайн Прибуток замість ризику або як фермеру захистити головний актив під час кризи Що треба знати, аби захистити свій бізнес від рейдерів DuPont Pioneer Україна оголошує конкурс врожайності «Піонер Максимум»

Як агростартапу отримати інвестиції: поради експерта

28 жовтня 2016
Переглядів:
5224
AN_39.jpg

Сьогодні в Україні активно розвиваються аграрна та ІТ галузі. У зв’язку з цим все більше з’являється  агростартапів, які представляють новітні технології та розробки, такі як розумна ферма, дрони, прилади для діагностики якості продуктів харчування. Для всіх, хто робить перші кроки для розвитку свого проекту, пропонуємо ознайомитися з  порадами від експерта інвестиційного ринку і розробника успішного стартапу. 

Для будь-якого стартапу рано чи пізно настає момент, коли для подальшого розвитку необхідні додаткові кошти. Вихід на нові ринки, запуск нової лінійки продуктів - все це вимагає чималих інвестицій. Які ж основні етапи фандрейзингу та на що варто звертати увагу в першу чергу?

Підготовка до фандрейзингу

«Залучення інвестицій, за своєю суттю, нагадує B2B-продаж: переговори з інвесторами можна порівняти з продажем товарів або послуг клієнтам. Тому до інвестора потрібно приходити з уже готовим набором документів і ідей», - говорить Вікторія Тігіпко, керуючий партнер інвестиційної компанії TA Ventures.

Експерт  зазначає, що від того, наскільки грамотно вибудувана структура презентації, правильно розставлені акценти, продумано візуальне оформлення, залежить перше враження інвестора і успіх подальших переговорів. В Інтернеті опубліковано безліч безкоштовних шаблонів для стартап-презентацій, які можна знайти без особливих зусиль.

«Потренуйтеся у себе вдома або в офісі, розкажіть про проект друзям і колегам. Ви повинні «на автоматі» укладатися в проміжок не більше 10 хвилин, і за цей час встигнути детально розповісти, як технічно влаштований продукт, а головне - про його унікальні особливості і про те, що він може принести потенційному інвестору», - радить Вікторія Тігіпко.

Дослідник та розробник українського агростартапу BIOsens Андрій Карп'юк вважає, що для вдалого проекту потрібно мати масштабне мислення і бути завжди на крок попереду.

«Нами розроблено прилад BIOsens — мобільну лабораторію безпечності продуктів харчування, завдяки якій можна провести необхідну діагностику у реальному часі протягом 15 хвилин. Це ноу-хау розраховано не лише на споживачів агросектору, але й на задовольнить попит масового користувача, хоча ми орієнтуємося саме підприємців аграрного бізнесу. Тобто, для підвищення ефективності логістики та оптимізації витрат на перевезення треба враховувати час, який витрачають компанії на лабораторні аналізи своєї продукції під час прийому товару. Так, це займає від 2 до 7 днів у залежності від можливостей компаній, тоді як, за допомогою нашого біосенсора можна провести аналізи на наявність мікотоксинів чи бактерій усього за 15 хвилин», - розповідає Андрій Карп'юк.

Команда BIOsens пройшла акселераційну програму в ІоТ HUB Kiev, за допомогою якої залучила перші інвестиції від бізнес-ангела. «Для налагодження виробництва ми розуміємо, що потрібно буде залучати ще інвесторів. На сьогоднішній день в нас є декілька пропозицій, але поки ми не спішимо приймати рішення, адже головний інвестор, це не просто фінансовий ресурс, а й партнер на тривалий час», - каже Андрій Карп'юк.

Завдяки вдалій ідеї та багаторічній праці проекту BIOsens вдалося нещодавно виграти "Битву Стартапів", тим самим привернувши увагу до своєї розробки потенційних інвесторів.

Фінансова модель на 2-3 роки вперед

«Інвесторам подобається, якщо ви продумуєте план розвитку проекту на 2-3 роки вперед і вже на старті припускаєте, в який бік може повернутися бізнес. Як і в попередньому випадку, в Інтернеті можна знайти безліч прикладів фінансових моделей, в тому числі і від відомих світових стартапів», - зазначає Вікторія Тігіпко.

«Якщо ви працюєте на українському ринку і залучаєте гроші від місцевих інвесторів, то обов'язково розкажіть про успішність компанії і роботу вашої бізнес-моделі на практиці. А ось європейських інвесторів більше цікавлять досягнення на глобальних ринках. Якщо ж розглядати американські венчурні фонди, то для них важливі результати, в першу чергу, на ринку США - без них шанси залучити кошти малі», - каже експерт.

Вона зазначає, що перші сайти, куди йде інвестор в пошуках інформації про стартапи - це AngelList і CrunchBase. Тому експерт радить максимально заповнити профілі на цих платформах, особливо уважно підійти до опису бекграунду команди і структури попередніх угод.

«Другий важливий соціальний момент - це профілі на LinkedIn. Більшість американських венчурних інвесторів користується саме цією мережею, і у багатьох з них навіть немає Facebook-акаунтів. Тому, всі ключові члени команди повинні мати профілі із заповненою інформацією про досвід роботи, включаючи посаду в стартапі», - наголошує Вікторія Тігіпко.

Де шукати інвестора?

Інструменти для пошуку інвестицій можна умовно розділити на он-лайн та офлайн.

Краудфандінг - це відмінний спосіб залучити гроші для хардверних проектів і багато українських стартапів, такі як iblazr, LaMetric, Petcube, пішли саме цим шляхом. Хоча залучених коштів рідко вистачає на запуск продукту, стартапи використовують цей інструмент для перевірки продукту. Вихід на краудфандінг стане відмінним інформаційним приводом, який допоможе розповісти про компанію на українському і міжнародному ринках. На тему виходу на Kickstarter і Indiegogo написано безліч статей, багато корисної інформації можна знайти в тематичних спільнотах в соцмережах.

«Публічне підняття інвестицій дозволяє стартапам залучити додаткові кошти, отримати нових клієнтів і сильний міжнародний PR. Моя порада: перед виходом на AngelList заручитися партнерством сильного синдикату з великою кількістю фоловерів. По-перше, синдикат буде по суті представляти вас на AngelsList, по-друге, багато хто з фоловерів захочуть інвестувати разом з ним. Вибирайте синдикат з сильним lead investor і той, який вже інвестував в стартапи з вашого сегмента», - радить Вікторія Тігіпко.

Читайте також: Розквіт біотехнологій для АПК: на стику IT та агро

FundersClub працює приблизно за тією ж моделлю, тільки там ще необхідно пройти попередній відбір від аналітиків платформи. Серед портфельних компаній TA Ventures є стартап, який отримав інвестиції на одному з цих ресурсів.
Розробникам рекомендують всі ці інструменти використовувати в синергії між собою.

«CrunchBase в першу чергу потрібен для пошуку інвесторів ваших конкурентів. Розкажіть їм про свій продукт, - і в більшості випадків вони будуть раді поговорити з конкурентом і не відмовляться дати пару-трійку корисних порад. По-друге, цей ресурс допомагає відслідковувати активність співінвесторів різних венчурних фондів. Наприклад, якщо ви знайомі з кимось із TA Ventures і зайдете на наш профайл, то побачите список з більш ніж 500 співінвесторів. На наступній зустрічі ви можете попросити нас зробити інтро комусь із цього списку і ми навряд чи відмовимо в цьому проханні», - зазначає Вікторія Тігіпко.

Також вона радить звернути  увагу на сервіси CB Insights і Mattermark - вони часто публікують найактивніших інвесторів у певних секторах.

«Ще один must have для засновника стартапу - це власний блог з цікавими порадами і лайфхаками з його бізнесу. Ви можете попросити адміністраторів Mattermark додати посилання на ваш блог в глобальну розсилку, і в разі успіху практично напевно привернете увагу топових світових інвесторів», - каже Вікторія Тігіпко.

На її думку, один з кращих способів «холодних» контактів з інвесторами - це LinkedIn. «Якщо ви не знайомі з кимось персонально, то спробуйте написати InMail в LinkedIn. Вам доведеться купити преміум-аккаунт, але такі листи набагато краще конвертуються, ніж холодні email-розсилки», - зазначає Вікторія Тігіпко.

Не слід також забувати про офлайн-канали - інкубатори та акселератори, нетворкінг на конференціях і тематичних заходах. Незважаючи на всі сучасні технології, особисті знайомства все ще залишаються одним з основних способів знайомств стартапів з інвесторами.

«Так вийшло, що з більшістю наших успішних проектів ми познайомилися завдяки друзям-підприємцям, які рекомендували своїх друзів. Нетворкінг - це основа для будь-якого успішного бізнесу, тому намагайтеся дружити і підтримувати відносини з людьми з ринку і вони зможуть стати для вас хорошою перепусткою до грошей інвесторів. Найкраще місце для знайомств - це тематичні івенти і конференції. На жаль, після IDCEE в Україні практично не залишилося конференцій з іноземними інвесторами і хорошим нетворкінгу. Тому я раджу не шкодувати часу і грошей на відвідування таких міжнародних виставок як Techcrunch Disrupt, NOAH, WebSummit, DLD, Slush, Pioneers, Launch Conference та інших великих івентів. Що стосується України, то заходите на заходи від Uangel - це спільнота венчурних інвесторів, які вкладають гроші в українські стартапи на ранній стадії», - каже Вікторія Тігіпко.

Ще один відмінний канал для нетворкінгу - це закордонні інкубатори та акселератори. «Я настійно раджу вивчити зарубіжні інкубаційні програми і постаратися потрапити в інкубатори, випускники яких регулярно отримують інвестиції», - зазначає експерт.

На думку розробника українського агростартапу BIOsens Андрія Карп'юка для отримання прибутку інвестору необхідно передбачити який зі стартапів принесе прибуток в майбутньому, і вчасно монетизувати свої вкладення. «Як тільки в стартап з хорошою ідеєю інвестують авторитетні венчурні капітали, починають інвестувати і усі інші. Компанія розширюється все більше і більше, відбувається її переоцінка. Необхідно розуміти, що за підсумками всіх інвестицій, компанія повинна створювати продукт, який вона зможе продати», - розповідає дослідник.

Але головне, що радять експерти, не забувати розповідати про свій проект всюди, де це тільки можливо. Чим більше людей дізнаються про ваш продукт, тим більше шансів, що на вас звернуть увагу венчурні фонди.

За матеріалами: ain.ua

28 жовтня 2016 17:02
переглядів:
5224
Додати коментар
8 + 7 =
Решите эту простую математическую задачу и введите результат. Например, для 1+3, введите 4.

Анонси