Генетика як рушій прогресу Як обрати надійного страхового партнера Не на словах, а на ділі: як досягти найкращих показників висівання Гібриди кукурудзи Pioneer® показали високі результати у конкурсі врожайності США Китайці заходять на ринок насіння України Як змінити ставлення аграріїв до страхування Українські гібриди кукурудзи підкорюють Білорусь Як посієш – те й пожнеш, або як забезпечити якість посівної Юридичний аудит прав на землю: як підготуватися та чого очікувати Поки грім не вдарить, або ситуація на ринку агрострахування Агрострахування: що стримує ринок з мільярдним потенціалом? Вітчизняних аграріїв необхідно привчати до агрострахування Іспанські можливості для українського бізнесу летимо на світові бізнес-події Ольга Трофімцева: "Аграрна галузь ще дасть жару!" День відкритих дверей на DuPont Pioneer Готуй сани влітку, або як мінімізувати ризики від втрати посівів озимих Фермери підтримали Івана Слободяника в роботі на посаді гендиректора Укрдержфонду Новий формат: семінар-квест компанії "Маїс" Страхувати по-новому?Аграріям запропонували новий страховий продукт Програма страхування для постачальників засобів захисту рослин (ЗЗР) Ольга Трофімцева: "Аграрна галузь ще дасть жару!" Програма страхування для постачальників засобів захисту рослин (ЗЗР) МАЇС подовжила членство в АСТА Українські аграрії майже не використовують інструмент страхування посівних площ Летимо до Нідерландів: у пошуках нових бізнес-контактів Дмитро Сімашко: «За кілька років помпезно відкриємо ринок деградованих неродючих земель і будемо намагатись її продати будь-кому» Як зробити ділову поїздку максимально вигідною: ТОП-6 корисних лайфхаків Співпраця задля інновацій: відбулася зустріч представників Компанії МАЇС та Сингенти Ділова подорож підприємця: як все організувати? Жнива: як отримати максимум вигоди від ділової подорожі за кордон? Володимир Юдін: Застрахувати свої посіви від наслідків погодних катаклізмів повинен кожен відповідальний фермер Олексій Пищик: Фермерам, які вирішили придбати сільгосптехніку в лізинг, необхідно зробити це вже сьогодні Агропідприємці зможуть заробляти на авіаперельотах разом з AIR FRANCE KLM Крила Вашого бізнесу: AirFrance-KLM пропонує агропідприємцям ексклюзивні умови Страхування без страху: найбільший швейцарський перестраховик Swіss Re представив у Києві стратегію розвитку агровиробництва в Україні Компанія «Маїс» підтримує проект унікального Німецько-українського аграрного демонстраційного і навчального центру Андрій Ярмак: Виробникам м’яса потрібно шукати нові ринки збуту своєї продукції Надійна гідравліка для українських аграріїв Олексій Пищик: Лізингові компанії активно підключаться до держпрограми з підтримки фермерів, що компенсує придбання сільгосптехніки Агрострахування дозволяє фермеру утриматися «на плаву» в критичній ситуації Алекс Ліссітса: Змінити ситуацію в аграрній галузі «косметичними ремонтами» не вийде "Українська аграрна платформа-2016" навчає малий та середній агробізнес виходу на експортні ринки Як правильно страхувати агроризики VERSATILE TORUM 750: вигідний зернозбиральний комбайн Прибуток замість ризику або як фермеру захистити головний актив під час кризи Що треба знати, аби захистити свій бізнес від рейдерів DuPont Pioneer Україна оголошує конкурс врожайності «Піонер Максимум»

10 графіків про те, як Україна бореться за світові ринки продовольства

12 жовтня 2016

Із закриттям російського ринку збуту український аграрій почав справжню боротьбу за європейського та азіатського покупця. Тепер не до жартів: треба нарощувати темпи, покращувати стандарти якості - і це мінімум. Українські сільгоспвиробники вже давно почали шукати альтернативні майданчики, і знайшли їх як в Європі, так і в Азії. Вітчизняні тваринники торували дорогу на Схід, де тепер зосередилися ключові покупці продукції.

Олія і зерно продовжують бути експортними важкоатлетами

Зерно і олія продовжують займати ключові позиції в структурі експорту. Однак за кордон продається в основному низькоякісна пшениця, якою годують тварин. Тому давній стереотип про Україну, як житницю Європи, як і раніше, залишається лише високою фразою.

З початку 2014 року структура українського продовольчого експорту значно змінилася, з'явився великий попит на українську продукцію у всьому світі, і особливо - з боку ЄС. За перше півріччя 2016 року експорт української агропродукції в ЄС зріс приблизно на 15%, склавши $ 155 млн.


Найбільший приріст обсягів експорту у борошна і продуктів з риби.


З початком торгових війн з Росією в 2013 році Україна зуміла вдало перенаправити експортні потоки аграрної продукції.

Зараз наша країна експортує сільськогосподарську продукцію  в 190 країн світу, до того ж ведуться переговори з ще десятком держав.

Серед головних покупців української агропродукції - Китай, Єгипет, Індія і країни ЄС.


Країни Сходу - нові ринки збуту української продукції тваринництва

З 2014 року Україна посилено працювала над пошуком нових ринків збуту і домоглася контрактів на експорт м'яса в Китай і країни Азії, що позитивно відбилося на загальній картині.


Докладні дані щодо динаміки експорту продукції тваринництва за останні три роки виглядають таким чином:

Показники експорту продукції тваринництва могли б бути вражаючими, якби не коливання курсу валюти, недавній скандал з українськими яйцями в Ізраїлі і вірус африканської чуми свиней.

У ситуації з яйцями і медом ми "недобрали" близько 48% валюти в порівнянні з тим же періодом 2013 року. І це незважаючи на те, що одних тільки яєць за три місяці Україна виробила 4833,7 млн шт. (без урахування тимчасово окупованих територій). У той же час прибуток від експортних операцій з медом теж помітно впав, незважаючи на те, що Україна - один з лідерів серед постачальників меду в ЄС. При цьому прибуток від експорту м'яса і субпродуктів потроху падає, а ось виручка від експортних операцій з живими тваринами тільки зростає.

Українську молочну продукцію купують більш ніж в 40 країнах світу


Продукція рослинництва на експорт: кормове зерно і побічні продукти

За підсумками першого півріччя поточного року зернові культури знаходяться на другому місці серед українських товарів, проданих на експорт. Жири та олія займають третю позицію.


Однак є нюанс. Організація економічного співробітництва і розвитку в своєму щорічному огляді Agricultural Outlook стверджує, що в експорті України на світові ринки домінує фуражне (або кормове) зерно, далі за ним ідуть пшениця, олійні культури і рослинні олії, а також шрот (побічний продукт олійноекстракційного виробництва).

Так що, на жаль, Україна залишається всього лише постачальником кормової пшениці, яку можна використовувати тільки в якості сировини.

Обсяги експорту першого півріччя 2016 року показують, що Україна стрімко втрачає позиції в обсягах прибутку з експорту рослинних матеріалів для переробки, але потроху починає реабілітувати експорт овочів, горіхів і круп.


Українська олія продовжує дорожчати за кордоном

Україна щорічно поставляє на зовнішній ринок понад 3,5 млн тонн соняшникової олії. За прогнозами експертів, цього року країна збереже за собою лідерство на світовому ринку за обсягом експорту даної продукції. За 2016-2017 маркетинговий рік ми відвантажимо ще 4,1 млн тонн, що становить 56% усього світового ринку.

В Україні споживається всього 20% виробленої соняшникової олії, 80% експортується в 90 країн світу.


Ключовим в Європі і другим за величиною в світі покупцем української олії в січні стала Іспанія, за нею йдуть Нідерланди, потім Італія і Франція.


У поточному сезоні країни ЄС вже обігнали за обсягами імпорту даної продукції країни Близького Сходу і вийшли на друге місце після Південної Азії.

На жаль, більшість соняшникової олії йде з України в якості сировини. Після чого її розливають в свої бутлі під місцевими торговими марками. За кордоном українська соняшникова олія, літр якої коштує 27-40 гривень на батьківщині (1,08-1,6 $), "дорожчає" в 2-7 разів!

Україна все ще залишається лідером на світовому ринку олії та зернових. Однак приводів для гордості мало. Ці товари - всього лише сировина, яка в інших країнах перетворюється в складний продукт і  дорожчає.

За матеріалами: BusinessViews

 

 

12 жовтня 2016 09:32