Відгодівля та переробка ВРХ: Як заробити у найбільшій вільній ніші українського агробізнесу? Компанія UKRAVIT постійно рухається вперед, створюючи нові інноваційні продукти Контроль шкідників за європейськими стандартами: Pest-control  Виробник насіння майбутнього збільшує інвестиції в Україну уже сьогодні  Страхування має бути необхідною умовою при розвитку бізнесу кожного садівника  Олександр Марюхніч: “Якщо прагнеш змін – почни з себе”   Ринок зерна України: від експорту сировини до готової продукції     Як захистити врожай ріпаку озимого? Поради спеціаліста   VELES AGRO – український бренд європейської якості підкорює «Битву Агротитанів»     VELES AGRO ТЕХНІКА, ЩО ЛАМАЄ СТЕРЕОТИПИСубсидування - найбільш поширений шлях підтримки державою агрострахування в світіІсторія агроуспіху: DuPont PioneerЗахистити зібраний врожай від гризунів допоможуть ефективні родентициди від Групи компаній UKRAVITАнна Бабіч: Аби вижити в умовах непередбачуваного ринку, агрокомпаніям варто зрозуміти "силу багатьох"Компанія МАЇС презентувала оновлену лінійку гібридів кукурудзи під час семінару на ЧеркащиніАграрію важливо раціонально використовувати пестициди та агрохімікати для збереження власного врожаюПерепади температури негативно вплинули на майбутню врожайність пізніх ярих культурЗворотній зв’язок із фермером: Група компаній UKRAVIT взяла активну участь у Днях поля по всій території України

 

Тваринники і конфлікти з контролюючими органами. Як діяти?

15 квітня 2016
Переглядів:
2210
tva.jpg

Які основні джерела виникнення проблем з контролюючими органами? Чи є мораторій на перевірки, і взагалі, що фермер повинен знати про перевірки? А також  про те, як діяти у конфліктних ситуаціях в експертному коментарі AgroNews.ua Миколи Чемезова, старшого юриста ОМP.

"Юридична історія питання мораторія така: згідно зі статтею 31 Закону України «Про державний бюджет на 2014 рік» у 2014 році з 13 серпня до 31 грудня було накладено мораторій на перевірки малого бізнесу. Перевірки могли здійснюватися з дозволу Кабінета Міністрів або за бажанням суб’єкта господарювання. Виняток було зроблено для Державної фіскальної служби", - говорить  Микола Чемезов.

З 1 січня 2015 року набули чинності положення Закону України від 28 грудня 2014 року № 76-VIII “Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність деяких законодавчих актів України», та Закону України від 28 грудня 2014 року №71- VIII «Про внесення змін до Податкового кодекса України та деяких законів України» (щодо податкової реформи). Тож, перевірка підприємств, установ і організацій, фізичних осіб та підприємців ( з обсягом доходу до 20 млн.гривень контролюючими органами ( крім Державної фіскальної служби України та Державної фінансової інспекції здійснюються контролюючими органами виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою підприємства  на підставі рішення суду або відповідно до вимог Кримінально-процесуального кодексу України.

"Ситуація з перевірками після 1 липня 2015 року на законодавчому рівні не була остаточно визначена. У ВРУ знаходились 4 законопроекти про продовження мораторію, один з яких (Законопроект № 3153 від 18.09.2015) було прийнято у першому читанні. Різні Міністерства та ЦОВВ давали свої коментарі щодо перевірок. На рівні Кабміну було прийнято рішення мораторій поки не припиняти. За винятком Держпродспоживслужби, Держфінінспекції та при операціях імпорту/експорту.

Щодо перевірок ДФС з липня 2015 до кінця 2015 року, то відповідно до Закону України від 28.12.2014 року № 71-VIII перевірки суб’єктів за обсягом доходу до 20 млн.гривень здійснюються контролюючими органами виключно з дозволу Кабміну, за заявкою підприємства,  згідно з рішенням суду або відповідно до вимог Кримінально-процесуального кодексу України. Це виключення не поширюється на підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість, наявність РРО», – зазначає експерт.

Щодо перевірок іншими органами, крім ДФС, Микола Чемезов підкреслює, що наказом Мінекономрозвитку від 30.11.2015 р. № 1553 було затверджено План комплексних планових заходів державного нагляду (контролю) органів державного нагляду (контролю) на 2016 рік, до якого увійшло 13020 суб’єктів господарської діяльності різних форм власності, з різних секторів економіки та з різними ступенями ризику. Це було зроблено з тією метою, щоб підприємство не тероризували усі контролюючі органи по черзі, а Планом передбачено дату, коли підприємство будуть перевіряти комплексно, щоб підприємство могло заздалегідь підготуватися до такої комплексної перевірки. Було створено окремий інформаційний портал – http://brdo.com.ua/inspections/, щоб підприємства могли самі дізнатися, коли їх будуть перевіряти. 

Оскільки ситуація з мораторієм не визначена на законодавчому рівні, є дві діаметрально протилежні позиції щодо його актуальності. Так Мін'юст у листі від 04.12.2015 р. №2112/14157-0-4-15/8.1 стверджує, що мораторій на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців у другій половині 2015 року та у 2016 році, запроваджений Законом №71-VIIIпоширюється лише на перевірки, які проводять органи ДФС. Цей Закон направлений на врегулювання відносин, що виникають у сфері справляння податків і зборів. А отже, запроваджений ним мораторій не стосується перевірок, які здійснюють інші контролюючі органи.

Але є й інша позиція. "У листі Державної регуляторної служби від 27.10.2015 р. №8227/0/20-15, говориться, що згаданий мораторій поширюється на всі без винятків контролюючі органи. ДРС підкріплює свою позицію судовою практикою. Так 28.07.2015 р. у справі № 826/13378/15 у мотивувальній частині Окружним адміністративним судом міста Києва зазначено: «… що у Прикінцевих положеннях Закону № 71 законодавець не уточнює на які саме контролюючі органи розповсюджується встановлені обмеження. З огляду на це, колегія суддів робить висновок, що вимоги п.3 Прикінцевих положень Закону № 71-VІІІ стосуються всіх без виключення контролюючих органів, а не лише Державної фіскальної служби.». Проте Мін'юст у своєму листі зазначає, що не згоден з позицією ДРС, і спираючись на постанову Волинського окружного адміністративного суду у справі від 26.08.2015 р. №803/2043/15, доводить що судова практика з цього питання не є однаковою

Таким чином, підприємствам слід готуватися до перевірок. «Плюсом у цій ситуації є те, що суб’єкт господарювання, попередньо знаючи, коли його будуть перевріяти – може завчасно підготуватися до такої перевірки» - зазначає експерт.

 Катерина Звєрєва, AgroNews

 

 

                                                                                                                                                                  

 

15 квітня 2016 15:43
переглядів:
2210
Додати коментар
Содержание этого поля является приватным и не предназначено к показу.

Анонси